Selecteer een pagina
Kan ik ook enkel glazen bestellen?

Jazeker, u hoeft geen nieuwe bril te kopen, enkel de glazen vervangen kan ook.

 

Is er garantie op mijn montuur en glazen?

Op alle monturen is er 2 jaar garantie op fabrieksfouten.
Op glazen is er 2 jaar of 3 jaar garantie op loslating van de coating, afhankelijk van de soort coating die u kiest.

Is er teruggave van het ziekenfonds mogelijk?

Daar BRIL-jant een geconventioneerd opticien is en erkend door alle mutualiteiten, is teruggave mogelijk.

Als klant heeft u steeds recht op teruggave van uw ziekenfonds.

U ontvangt van ons de nodige documenten daartoe.

 

Wanneer heb ik recht op een terugbetaling van de ziekteverzekering?

Niet iedereen die een bril draagt, kan een terugbetaling van de verplichte ziekteverzekering krijgen. Je moet namelijk voldoen aan een aantal specifieke voorwaarden. Deze voorwaarden verschillen ook naargelang je leeftijd. Er is ook steeds een voorschrift van de oogarts nodig.

Dioptrievoorwaarden

Ben je tussen 18 en 65 jaar? Dan heb je recht op een tegemoetkoming voor :

  • glazen van minstens + 8.25 of – 8.25 dioptrie

Kinderen en jongeren onder de 18 jaar krijgen altijd een tegemoetkoming voor een  bril met corrigerende glazen.

Hernieuwingstermijnen

Glazen van minstens -/+ 8.25 dioptrie

  • OF er is een verschil in sterkte van minstens 0.5 dioptrie
  • OF na 2 jaar (- 18-jarigen)/ na 5 jaar (+ 18-jarigen)

Glazen voor jongeren onder de 18 jaar en met een dioptrie lager dan -8.25/+8.25

  • OF er is een verschil in sterkte van minstens 0.5 dioptrie
  • OF na 2 jaar

Glazen met meervoudig zicht voor 65-plussers en met een dioptrie van minstens -4.25/+4.25

  • OF er is een verschil in sterkte van minstens 0.5 dioptrie
  • OF na 5 jaar